زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی

استاد بزرگ بی بدیل، حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی توسی، حماسه سرای بزرگ ایران و یکی از شاعران مشهور عالم و ستاره در خشنده آسمان ادب فارسی و از مفاخر نامبردار ملت ایرانست که به علت همین عظمت مقام و مرتبت، سرگذشتش مانند دیگر بزرگان دنیای قدیم با افسانه و روایات مختلف در آمیخته است.

حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی (زادهٔ ۳۲۹ ه‍.ق، ۳۱۹ ه‍.خ – درگذشتهٔ پیش از ۴۱۱ ه‍.ق، ۳۹۷ ه‍.خ در توس خراسان)، سخن‌سرای نامی ایران و سرایندهٔ شاهنامه حماسهٔ ملی ایرانیان. او را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند.
مولد او قریه باژ از قراء ناحیه طابران (یا: طبران) طوس بود، یعنی همانجا که امروز آرامگاه اوست،  و او در آن دِه در حدود سال ۳۲۹ – ۳۳۰ هجری، در خانواده ای از طبقه دهقانان چشم به جهان هستی گشود.
چنان که می دانیم “دهقانان” یک طبقه از مالکان بودند که در دوره ی ساسانیان (و چهار پنج قرن اول از عهد اسلامی) در ایران زندگی می کردند و یکی از طبقات اجتماعی فاصل میان طبقه کشاورزان و اشراف درجه اول را تشکیل می دادند و صاحب نوعی “اشرافیت ارضی” بودند.
بر پایه دیدگاه بیشتر پژوهشگران امروزی، فردوسی در سال ۳۲۹ هجری قمری برابر با ۳۱۹ خورشیدی (۹۴۰ میلادی) در روستای باژ در شهرستان توس (طوس) در خراسان دیده به جهان گشود.

زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی



نام کتاب : زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۱۲

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی- نسخه پی دی اف – ۱۲۸کیلوبایت

زندگی نامه کمال الملک

“محمد غفاری” ملقب به کمال الملک، درسال۱۲۲۶در کاشان متولد شد و پس از پایان دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در مدرسه دارالفنون ثبت نام کرد.
ناصرالدین شاه پس از آنکه وی را به دربار خود آورد به سبب مهارت او در امر نقاشی لقب “کمال الملک” را به وی اعطا نمود و او اولین بار تابلوی “تالار آینه” را که هفت سال وقت خود را صرف کشیدن آن کرده بود با همین نام امضاکرد.
پدر و عموی او نیز از نقاشان صاحب نام دوره قاجاریه بودند.
زمانی پایش را به اروپا گذاشت که اوج رونق مکتب مدرن در نقاشی بود و اگر اراده می کرد میتوانست چرخی در پاریس بزند و با سزان، ون گوک، گوگن و …. دیدار کند. اما به جای این کار، شب و روزش را در موزه ها گذراند و بیش از دوازده تابلو از آثار نقاشان کلاسیک مثل رامبراند را بازسازی کرد.
بعد از سفر اروپا و در مراجعت به ایران دربار دیگر برای کمال الملک، آن دربار سابق نبود پس به قصد فرار، به زیارت عتبات رفت “زرگر بغدادی و شاگردش” و “میدان کربلای معلا” و چند تابلوی دیگر حاصل همین سفر است.
کمال الملک پس از بازگشت از سفر کربلا، مدرسه “صنایع مستظرفه” را تاسیس کرد.
در پی بر سر کار آمدن رضا خان دوران کمال الملک به سر آمد چرا که وی خواهش رضا شاه را برای کشیدن تصویر ولیعهد نپذیرفت.
کمال الملک در اواخر عمر خود به نیشابور رفت و بر اثر حادثه ای زمین خورد، عینکش شکسته در چشمش فرو رفت و پس از آن دیگر نتوانست به هنر نقاشی بپردازد، درپی این محرومیت، سرانجام در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۱۹ دیده از جهان فرو بست و همگان را در حیرت هنر کم نظیر خود باقی گذاشت.

زندگی نامه کمال الملک



نام کتاب : زندگی نامه کمال الملک

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۱۶

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک زندگی نامه کمال الملک- نسخه پی دی اف – ۲۶۲ کیلوبایت

نگرشی کوتاه بر زندگی حضرت فاطمه زهرا

نام مبارک آن حضرت، فاطمه (علیها السلام) است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است.
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می‌باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
زهرا به معنای درخشنده است و از امام ششم، امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که: “چون دخت پیامبر در محرابش می‌ایستاد (مشغول عبادت می‌شد)، نورش برای اهل آسمان می‌درخشید؛ همانطور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد.”
صدّیقه به معنی کسی است که به جز راستی چیزی از او صادر نمی شود.
طاهره به معنای پاک و پاکیزه، مبارکه به معنای با خیر و برکت.
بتول به معنای بریده و دور از ناپاکی.
راضیه به معنای راضی به قضا و قدر الهی و مرضیه یعنی مورد رضایت الهی.
کنیه‌های فاطمه (علیها السلام) نیز عبارتند از ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها و…
ام ابیها به معنای مادر پدر می‌باشد و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دخترش را با این وصف می‌ستود؛ این امر حکایت از آن دارد که فاطمه (علیها السلام) بسان مادری برای رسول خدا بوده است. تاریخ نیز گواه خوبی بر این معناست؛ چه هنگامی که فاطمه در خانه پدر حضور داشت و پس از وفات خدیجه (سلام الله علیها) غمخوار پدر و مایه پشت گرمی و آرامش رسول خدا بود و در این راه از هیچ اقدامی مضایقه نمی‌نمود، چه در جنگها که فاطمه بر جراحات پدر مرهم می‌گذاشت و چه در تمامی مواقف دیگر حیات رسول خدا.
نگرشی کوتاه بر زندگی حضرت فاطمه زهرا

نگرشی کوتاه بر زندگی حضرت فاطمه زهرا

فاطمه (علیها السلام) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد. چون به دنیا پا نهاد، به قدرت الهی لب به سخن گشود و گفت: “شهادت می‌دهم که جز خدا، الهی نیست و پدرم رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان می‌باشند.” اکثر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی، آیه آغازین سوره کوثر را به فاطمه (علیها السلام) تطبیق نموده‌اند و او را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم ذکر نموده‌اند. شایان ذکر است که آیه انتهایی این سوره نیز قرینه خوبی براین مدعاست که در آن خداوند به پیامبر خطاب می‌کند و می‌فرماید همانا دشمن تو ابتر و بدون نسل است.

فاطمه زهرا (علیها السلام) در نزد شیعیان اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین (علیهم السلام) می‌باشد.


نام کتاب : نگرشی کوتاه بر زندگی حضرت فاطمه زهرا

نویسنده : آیة الله العظمی سیّد محمّد شیرازی

ناشر : نشر حجت اصفهان

تعداد صفحات : ۴۶

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک نگرشی کوتاه بر زندگی حضرت فاطمه زهرا- نسخه پی دی اف – ۱٫۳۹مگابایت

علل و درمان بوی بد دهان

بوی بد دهان نه تنها برای خودمان، بلکه برای اطرافیان ‌مان نیز ناخوشایند‌ است.
این مشکل اگر درمان نشود، سبب بروز مشکلاتی در روابط بین ‌فردی نیز خواهد شد.
بوی بد دهان، از آن مشکلاتی است که گاه ممکن است علت خطرناکی نداشته باشد، اما می‌تواند آن چنان باعث آزار انسان بشود که روابط اجتماعی او را مختل کند و حتی باعث گوشه‌نشینی و انزوای او شود.
به گزارش رویترز، مطالعه‌ای که یک دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک آنرا انجام داده نشان می‌دهد که روزی ۲ بار مسواک زدن با استفاده از خمیردندان های آنتی‌باکتریال و همچنین تمیز کردن سطح زبان، می‌تواند تا حد زیادی این حالت ناخوشایند را از بین ببرد. البته بوی بدن دهان، علل گوناگونی دارد که برخی از آنها قابل رفع هستند؛ مانند پوسیدگی دندان‌ها، ترشح پشت حلق به‌ دلیل عفونت سینوس‌ها و یا عفونت در سایر اجزای دهان.
تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵ درصد از تمام بزرگسالان از بوی بد دهانشان رنج می‌برند.
این میزان در افراد سالمند، بسیار بیشتر است و برخی آمارها حاکی از آن است که حدود ۵۰ درصد از تمام سالمندان، دهان بدبویی دارند که احتمالا به‌دلیل ضعف سیستم ایمنی آنهاست که به انواع باکتری‌ها، اجازه و فرصت رشد بیشتر و تجمع در فضای دهانی را می‌دهد.

علل و درمان بوی بد دهان



نام کتاب : علل و درمان بوی بد دهان

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۶

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک علل و درمان بوی بد دهان – نسخه پی دی اف – ۴۶۷ کیلوبایت

وصیت نامه داریوش کبیر

داریوش اول، ملقب به داریوش بزرگ یا داریوش کبیر پسر ویشتاسپ و سومین پادشاه هخامنشی بود. وی در سال ۵۲۲ پیش از میلاد، با کمک برخی سران خانوادهای اشرافی پارسی با کشتن گئومات مغ بر تخت شاهی نشست. پس از آن به فرونشاندن شورش‌های داخلی پرداخت. نظام شاهنشاهی را استحکام بخشید و سرزمین‌هایی چند به شاهنشاهی الحاق کرد. آغاز ساخت پارسه (تخت جمشید) در زمان پادشاهی او بود.
پس از جهانگیری کوروش و کمبوجیه سراسر آسیا مگر عربستان جزو قلمرو ایرانیان محسوب می‌گردید.

داریوش در سال ۴۸۶ پیش از میلاد، وفات یافت. مقبرهٔ او در دل کوه رحمت در مکانی به نام نقش رستم در مرودشت فارس، نزدیک شیراز است. وصیت جالبی از زبان داریوش که آخرین آرزویش هم فقط آن بود، بر کتیبهٔ مزار او حک شده‌است که به علاقه مندان تقدیم می گردد.

وصیت نامه داریوش کبیر




نام کتاب : وصیت نامه داریوش کبیر

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۳

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک وصیت نامه داریوش کبیر- نسخه پی دی اف – ۴۳٫۳ کیلوبایت

راهنمای قوانین دریافت معافیت پزشکی سربازی

ر کشور ما بر اساس آمار ها حدود ۱۰ درصد کل جمعیت معلول هستند. اکثر معلولانی که در سنینی هستند که باید برای معافیت خود از خدمت سربازی اقدام کنند تکلیفشان روشن است و بدون شک در صورت اقدام برای معافیت پزشکی مورد قبول واقع میشوند. البته در اینجا نمی خواهیم در مورد این اقلیت به حاشیه کشیده شده در کشورمان صحبت کنیم. البته بعضی هم که اعتقاد شدیدی به کار دولتی دارند و نیازمند اعتبار کارت پایان خدمت هستند نه معافیت پزشکی تا بتوانند استخدام دولت شوند و حتی اگر ناقص العضو هم باشند باز هم تن به این عمل مقدس میدهند. بحث مورد نظر ما این است که گرفتن معافیت دائم سربازی کار آنچنان سختی هم نیست که فکر می کنیم. شاید بسیاری از کسانی که در حال حاضر و یا در گذشته سرباز بوده اند نیز می توانستند از برخی معافیت هایی که شاملشان می شده استفاده کنند اما از روی عدم آگاهی تن به لباس مقدس داده اند!
امیدواریم با توجه به اینکه خدمت برای این دسته افراد با سختی های بسیاری همراه است، دانلود این کتاب و دریافت اطلاعات بیشتر کمکی باشد برای همه کسانی که قانونا نیازی به اعزام به خدمت نظام وظیفه ندارند.
راهنمای قوانین دریافت معافیت پزشکی سربازی



نام کتاب : راهنمای قوانین دریافت معافیت پزشکی سربازی

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۶

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک راهنمای قوانین دریافت معافیت پزشکی سربازی- نسخه پی دی اف – ۱۶۲ کیلوبایت